GYIK

– Hogyan történik a karbantartási szerződés megkötése, illetve felmondása?
Abban az esetben, ha szeretne cégünkkel informatikai rendszer karbantartási szerződést kötni, felkeressünk Önt egy személyes megbeszélés keretében és átbeszéljük az igényeket, elképzeléseket. Felmérjük a rendszert és javaslatot teszünk a karbantartás jellegére, majd közösen kiválasztjuk az Önök számára legmegfelelőbb szolgáltatás csomagot. Felmondás esetén a felmondási idő 30 nap, azután a szerződés hatályát veszti.

– Mik tartoznak bele a karbantartásba?
A karbantartás a teljes számítógép hálózatra vonatkozik, beleértve a munkaállomásokat, szervereket, hálózati aktív és passzív eszközöket, perifériákat.

– Megköthetem-e a szerződést a számítógéppark egyes részeire?
Abban az esetben, ha csak felügyeleti szolgáltatást vesz igénybe. Minden más esetben a szerződés a teljes számítógépparkra szól, mert csak így tudjuk kézben tartani és gyorsan elhárítani a felmerülő problémákat, illetve a rendszerfelügyelet is csak így valósítható meg. (Például egy vírusfertőzés esetén semmit sem érünk el azzal, ha csak a szerződött gépekről távolítjuk el a vírust.)

– Az informatikai eszközöket kizárólag a rendszerfelügyeletet végző cégtől (tőlünk) szerezhetem be?
Természetesen nem. Fejlesztésnél, illetve bővítésnél árajánlatot adunk az általunk javasolt eszközök beszerzésére. Ha talál ennél kedvezőbb ajánlatot, nyugodtan élhet az alternatív beszerzéssel. Kizárólag ahhoz ragaszkodunk, hogy az általunk javasolt eszközök kerüljenek megvásárlásra, mert csak így tudjuk biztosítani a rendszer megbízható, zavartalan működését.

– Hibabejelentés után milyen gyorsan történik a kiszállás.
A szolgáltatási csomag kiválasztásakor, illetve a szerződés megkötésekor meghatározásra kerül a hibabejelentéstől számított kiérkezés időpontja. (Például az Optimum csomag esetén 3 órán belül történik a kiszállás.)
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy lehetőségeinkhez mérten minél előbb, de maximum 3 órán belül kiszállunk a helyszínre.
Ha a hiba jellege úgy kívánja, akkor a telefonos, illetve a távoli segítségnyújtás azonnal megkezdődik.

– Mikor érdemes igénybe venni a telefonos, illetve távoli segítségnyújtást?
Minden olyan esetben ahol nem hardverhiba vagy rendszerleállás következett be. (Például ha ismeretlen üzenetet ír ki a gép, egy programmal vagy funkcióval kapcsolatban kérdés merül fel, vagy egyszerűen csak szakmai jellegű segítségre van szüksége.)

– Mi az a távmenedzsment és mire jó?
A távoli számítógépre telepített távmenedzsment szoftverrel úgy tudjuk kezelni távolról a számítógépet, mintha előtte ülnénk. A felhasználó látja minden lépésünket és a monitoron zajló történéseket. Előnye, hogy működő számítógép és internet kapcsolat esetén sok esetben távolról azonnal megkezdhető a távsegítség. A kommunikáció titkosított csatornán történik, ezért biztonságos.

– Megoldható-e, hogy szerződéskötés nélkül, eseti jelleggel végezzék el cégünknél a szükséges karbantartást?
Az informatikai rendszer karbantartása nem feltétlenül igényel szerződéskötést. Kérésére felmérjük rendszerét, felderítjük gyengeségeit és biztonsági sérülékenységeit, majd javaslatot teszünk a fejlesztésre és megvalósításra.

– Kik kérhetik az önök segítségét?
Kis- és közepes vállalkozások vehetik igénybe szolgáltatásainkat, mind eseti, mind szerződéses formában.

– Szerződéses partnerek esetén hogyan történik a számla kiegyenlítése?
Az átutalás vagy készpénzes fizetés a teljesítést követő hónap 10. (naptári) napjáig esedékes.